Hvordan får du allermest ud af dit online netværk

Som udgangspunkt vil jeg vove den påstand, at vi kan få og opnå meget tæt på de samme resultater på et online netværksmøde, som når vi mødes face to face.

Bemærk at jeg skriver, meget tæt på… der er faktorer i den virtuelle verden, som ikke kan erstatte det fysiske møde. Udfordringen når vi netværker online er, at vi ikke kan ”mærke” hinanden, vi kan ikke komme til at give hinanden hånden, hvor vi skaber den første kontakt med det gode håndtryk, og hvor vi får kigget hinanden i øjnene, og det bliver sværere at ”læse” hinandens kropssprog, og det vil sige at en del af den nonverbale kommunikation – som udgør, hold nu fast, 90% af al kommunikation (det er ikke noget jeg opfinder, det er videnskabeligt bevist) kan gå tabt, hvis vi, hver især ikke er meget opmærksomme på vores måde at være tilstede – det gælder både i den virtuelle verden og i den virkelige verden.

Det er vigtigt, at vi er meget opmærksomme på de faktorer i online universet, når vi skal vedligeholde og skabe stærke relationer – altså skabe tillid, troværdighed og god kemi med de øvrige deltagere på det online netværksmøde.

I 2PI Local Network afholder vi minimum 4 arrangementer “in real life” for vores medlemmer, ligesom vi opfordrer vores medlemmer til at mødes, hvis de har mulighed for det, både i deres faste netværksgrupper og på tværs af netværksgrupperne.

Tip til hvordan du får et godt online netværksmøde

Helt grundlæggende og et godt udgangspunkt:

De ting du ikke kunne drømme at gøre til et møde i den virkelige verden, skal du naturligvis også lade være med at gøre i dit online møde, uanset om det er et online netværksmøde eller et online kundemøde.

Gode tips til før dit online netværksmøde

  • Hav kaffe/the/vand parat i de mængder du evt. skal have under mødet ved siden af dig.

  • Orienter dine omgivelser om at du sidder i online møde, og du kun vil forstyrres, hvis det er ekstremt vigtigt.

  • Luk din mail og andre forstyrrende elementer.

  • Få gjort de ting du normalt ville gøre før et møde, før dit online møde.

Hvad kan du med meget stor fordel gøre under mødet:

  • Hils på de andre deltagere når du kommer ind i det visuelle rum – vi kan ikke give hånden, så derfor er den verbale hilsen endnu vigtigere.

  • Vær nærværende i din adfærd.

  • Lyt aktivt og visuelt – dette gøres med små nik, der anerkender den der taler.

  • Ikke vend hovedet for meget væk fra dit kamera – den talende vil opleve det som manglende interesse og worst case scenarie, kan du beskadige en relation.

  • Smil for pokker – smilet er ikke blevet mindre vigtigt, tværtimod! – det skaber relationer.

Jo mindre afstand du har til dit kamera, jo mere er du afhængig af dit ansigt og din mimik – husk de andre deltagere ikke kan se hele din torso (overkrop) – altså dit øvrige kropssprog.

Ofte stillede spørgsmål

  • Er det nemmere at netværke online med mennesker man kender?

    Ja, nøjagtig ligesom når vi deltager på netværksmøder på traditionel vis, vil det altid være lettere at relatere sig til mennesker, vi kender, når vi netværker online, fordi dialogen, sparringen og vidensdelingen er baseret på tillid og stærke relationer.

  • Kan man så opbygge de samme relationer på online netværksmøder?

    Ja, det kan man, men det stiller nogle krav til den enkeltes bevidsthed om egen ageren og selvopfattelse, og det kræver en bevidst indsats omkring, hvordan vi agerer i rummet – ikke meget anderledes end i den virkelige verden. Vi skal bare være væsentligt mere bevidste om det.

  • Kan det ikke være lidt udfordrende at netværke online?

    Jo… det kan det i hvert fald – for nogle mere end andre.

    Hvis du i forvejen kan være udfordret i mødet med nye mennesker i dit professionelle liv, så ligger det i sagens natur, at det vil du også være i online universet. Men helt rolig… det kan læres, og det er ikke så svært, når du har nogle grundlæggende værktøjer at arbejde ud fra.

  • Jeg har ikke en Facebook profil, kan jeg så blive medlem?

    Du behøver ikke at være aktiv på Facebook, for at være medlem af 2PI Local Network.
    Facebook grupperne er blot et add on til dit netværk, hvor medlemmerne har mulighed for at interagere med hinanden. Du vil altid få alle de informationer der er vigtige for dig som medlem på din mail. Fordelene ved Facebook er blot, at du kan hente endnu mere værdi ud af dit online netværk.

    Du har den mulighed på Facebook, at oprette en helt privat profil, som kun er synlig for dem du vælger at den skal være synlig for.

  • Hvad er forskellen på et webinar, en masterclass og en online workshop?

    Et webinar er et redskab til at formidle viden til dig i en lidt bredere form, hvis du tænker webinaret som en erstatning for foredrag in real life.
    Bemærk: På et webinar er dit kamera og din mikrofon altid slukket. Du kan dog altid stille spørgsmål på skrift. Et webinar vil altid blive optaget og som medlem, vil du kunne se eller gense det lige så mange du vil.
    En Masterclass fungerer ligesom et webinar, dog med den væsentlige forskel, at masterclasses er mere dybdegående formidling af et meget specifikt emne og vil typisk blive afholdt af en specialist på det pågældende område.
    En online workshop er en digital træning inden for et specifikt emne, hvor både dit kamera og din mikrofon skal være tændt, så du kan deltage aktivt for at få resultater af din online træning.
    Bemærk: En online workshop bliver typisk ikke optaget og kan derfor ikke ses af nogen efterfølgende.

  • Hvis nu det ikke er noget for mig, er jeg så bundet af et abonnement?

    Nej, der er ingen binding på dit abonnement, så du kan melde dig ud når det passer dig – hvis du ikke er tilfreds, så har jeg ikke gjort mit arbejde godt nok.
    Du skal dog være opmærksom på, at hvis du har optjent nogle medlemsfordele, mister du dem ved din udmeldelse.

  • Er det bøvlet at melde sig ud?

    Nej, det er ikke bøvlet at melde sig ud. Ved din indmeldelse får du et login til din medlemsprofil hos os, hvor du både se og rette dine profiloplysninger og betalings oplysninger, se dine fakturaer mm. Det er er også her du kan opsige dit abonnement. Din konto og din profil er altid tilgængelig for dig.

  • Får jeg adgang til medlemstilbudene fra 2PI’ samarbejdspartnere med det samme, når jeg melder mig ind?

    Ja, det gør du. Vi håber blot at du finder noget som kan gavne dig og din virksomhed.

  • Hvornår får jeg adgang til webinarer, masterclasses og online workshops?

    Du får adgang til webinarer og masterclasses fra første dag af dit medlemskab.
    Online workshops får du adgang til efter en periode.
    I dit online netværk ”Professionel” får du adgang efter 6 måneders medlemskab.
    I ”Premium” får du adgang efter 3 måneders medlemskab.

  • Er der nogle netværksmøder eller andre events, der foregår i den ”virkelige verden”?

    Ja, det er der. Vi laver minimum 4 ”Real life” arrangementer om året for vores medlemmer, som du får adgang til når du har været medlem i 3 måneder.

  • Hvilke type netværksgruppe skal jeg vælge med min virksomhed?

    Hvis du driver en virksomhed, hvor du er meget afhængig af dit nærområde for at sikre dit salg og at dine kunder forholdsvis let skal kunne komme til dig. Vil min anbefaling være, at du vælger en netværksgruppe, som ligger i din region af landet.
    Driver du derimod en virksomhed, hvor du sagtens kan ”fjernbetjene” dine kunder, kan du med stor fordel vælge en netværksgruppe, hvor der sidder medlemmer fra hele landet.

  • Skal jeg downloade og installere Zoom, for at deltage på netværksmøderne?

    Nej, det skal du ikke, du skal blot benytte det link, som er knyttet til det enkelte netværksmøde og vupti, så er du på.
    Bemærk: at hvert netværksmøde har sit unikke link.

  • Hvorfor skulle jeg blive medlem af 2PI Local Network’ betalte netværk, når jeg kan få det gratis i ”Basic”?

    Der skal ikke være tvivl om, at alle kan få rigtig meget ud af at være medlem af ”Basic”, men vi netværker kun meget overfladisk i ”Basic” i forhold til, hvad vi gør i ”Professionel” og ”Premium”. Der er flere områder, hvor der er stor forskel. I ”Basic” kan du aldrig blive knyttet til en fast netværksgruppe, hvor der virkelig bliver skabt stærke relationer og dermed anbefalinger og henvisninger af hinanden i netværksgruppen.
    Du får heller ikke adgang til alle webinarer, masterclasses eller online workshops, samt du ikke får adgang til den række af medlemsfordele vi har i 2PI Local Network.

  • Hvad skal der til for at blive samarbejdspartner i 2PI Local Network?

    Mennesker handler med mennesker og derfor er vores samarbejder i allerhøjeste grad baseret på personlig tillid samt tillid til vores samarbejdspartneres faglige kompetencer. Det er meget vigtigt for os, at vores medlemmer får den bedste oplevelse, når de benytter tilbud fra vores samarbejdspartnere.
    Kort sagt: Der skal kunne opbygges en stor gensidig tillid imellem 2PI Local Network og en potentiel samarbejdspartner.
    Bemærk: Samarbejdspartnere betaler ikke for at blive promoveret af 2PI Local Network. Vi fremhæver vores samarbejdspartnere på baggrund af tillid til, at de vil vores medlemmer det bedste.

© Copyright - 2PI Local Network | CVR: DK-32040381